1 Általános tudnivalók
1.1 Jelen ÁSZF minden olyan adásvételre és szolgáltatás igénybevételre kiterjed, melyet Ön mint vevő a kapiga.hu webáruházból történő megrendeléssel kezdeményez. A kapiga.hu webáruházban történő vásárlás elektronikus úton lehetséges, Interneten keresztül a kiválasztott termékek kosárba helyezésével és a megrendelési folyamat végig vitelével. Telefonon, faxon, e-mailen, levélben leadott rendeléseket ügyfélszolgálatunk rögzíti. Az ezt követő vásárlási folyamat és az arra érvényes feltételek az így leadott megrendeléseknél is megegyeznek az interneten leadott rendelések folyamataival és ezért jelen ÁSZF is egyaránt vonatkozik rájuk.
1.2 A kapiga.hu webáruházban böngészni szabadon, regisztráció nélkül is lehet. A vásárlás azonban regisztrációhoz kötött. Az áruházban mindenki jogosult vásárolni, aki érvényes adatokkal regisztrálta magát, és elfogadja jelen ÁSZF feltételeit.
1.3 Az áruházban található termékadatok, fotók, leírások a Kapiga Kft. tulajdonát képezik, ezért azok tömeges összegyűjtése, lementése, tárolása csak az kapiga.hu előzetes engedélyével lehetséges.
1.4 A megrendelés leadása után néhány percen belül a megrendelés beérkezéséről rendszerünk automata nyugtázó levelet küld a Vevőnek, ez azonban még nem minősül szerződésnek. A szerződés akkor jön létre, amikor ezt követően egy második levélben visszaigazoljuk a megrendelést, vagy telefonon termékfelelőseink értesítik Önt a megrendelése elfogadásáról. A megrendelést Ön a teljesítésig szabadon és következmény nélkül módosíthatja, illetve lemondhatja. Erre telefonon és elektronikus levélben is van mód a módosításra/törlésre. A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, kapiga.hu elektronikusan iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi.
1.5 A megrendelések teljesítési ideje: A raktárkészlet függvényében változik. 1 hétnél későbbi teljesítés esetén tájékoztatjuk a vásárlót.
1.6 Árak: Az áruházban feltüntetett árak érvényes fogyasztói árak. Visszaigazolást követően a rendelés fizetendő végösszege nem változik. A legnagyobb gondosság mellett is előfordulhat azonban, hogy áruházunkban technikai hiba miatt a piaci ártól jelentősen eltérő téves ár jelenik meg. Ilyen esetben az áru elküldése előtt egyeztetés végett telefonon (vagy e-mail-ben) megkeressük Önt. Az ilyen megrendeléseket nem tekintjük érvényesnek, és az ebből eredő károkért cégünk nem vállal felelősséget.
2 Regisztráció, adatok védelme
2.1 A Vevő illetve rendelés adatokat a kapiga.hu webáruház védett, biztonságos adatbázisban tárolja, és megőrzi, azonban azokat harmadik félnek nem szolgáltatja ki, kivéve ha a szerződés teljesítésekor a harmadik fél, a megrendelés teljesítésében részt vesz (pl. futárszolgálat). Ekkor azonban az alvállalkozók a cégünk által átadott személyes adatokat más célra semmilyen módon nem jogosultak felhasználni, illetve további személyeknek átadni. Amennyiben a Vevő részéről írásbeli kérés érkezik a vevőadatok törlésére, akkor azokat a kapiga.hu webáruház adatbázisából törli. Az adatok felhasználása az Adatvédelmi törvény hatályos szabályozásának megfelelően történik.
2.2 Elfelejtett jelszó: Jelszóemlékeztető funkciónkkal a regisztrációkor megadott e-mail címre kérheti a jelszó elküldését. Ilyen esetben javasoljuk, hogy belépést követően módosítsa jelszavát.
2.3 Felhívjuk figyelmét arra, hogy a regisztrációkor megadott jelszavát bizalmasan kezelje, ne adja át arra illetékteleneknek. kapiga.hu webáruház nem felel az így keletkezett téves szállításokért és károkért.
2.4 kapiga.hu webáruház minden esetben az Ön által megadott számlázási és szállítási adatokkal dolgozik. Kézi adatmódosítást a kapiga.hu webáruház nem végez, kizárólag az Ön telefonos, vagy e-mailes bejelentése/kérése alapján. Ezért fontos, hogy az adatok pontosak legyenek. Ez garantálja ugyanis az áru pontos célba érkezését és a pontos számlázást. Az adatok ellenőrzésére, adatmódosításra a rendelés feladás közben és regisztrációt követően is van mód.
3 Áruátvételi lehetőségek
3.1 Házhoz szállítás: A megrendelt termék(ek) otthonába/munkahelyére szállítjuk, így Ön időt és pénzt is spórolhat a mai felgyorsult világban. Ön dönt a kézbesítés helyszínéről: vagy a megadott címen vagy bármely átvételi helyen hozzájuthat küldeményeihez.
3.2 Személyes átvétel: Lehetőség van személyes átvételre is. Címünk: 2213 Monorierdő, Tölgyfa utca 76. Nyitvatartás: H-P 08:00-15.00.
4 Fizetési lehetőségek
4.1 Utánvétes fizetési mód: Házhozszállítás esetén a futárszolgálatnak tud készpénzzel fizetni.
4.2 Személyes átvétel esetén: A kártyás fizetési mód jelenleg nem megoldott, csak előre utalással vagy készpénzzel van lehetőség vásárolni.
5 Levelezés, vélemények, panaszkezelés
A virtuális áruház működésének és kiszolgálásának sikere a célunk. Ennek kialakításában, felmérésében leginkább a vevők segíthetik munkánkat, ezért is biztosítottunk lehetőséget e-mailes kapcsolatra. Így folyamatosan figyelemmel tudjuk kísérni pozitív és negatív véleményüket, a termékekkel és szolgáltatásainkkal kapcsolatos igényeiket, esetleges reklamációikat. E-mail címünk: kapigakft@gmail.com Reméljük, hogy áruházunk választékával, valamint szolgáltatásaival elégedett lesz, és további érdeklődésére számíthatunk.
6 Elállás joga
6.1 Felhívjuk figyelmét, hogy a fogyasztó az elállási joga gyakorlása előtt a terméket csak annak jellege, tulajdonságai, és működése megállapításához szükséges mértékben használhatja. Az ezt meghaladó használatból eredő értékcsökkenést elállási joga gyakorlását követően köteles megtéríteni kapiga.hu-nak.
6.2 A vásárló, az áru átvételét követő 8 munkanapon belül, indoklás nélkül elállhat a vásárlástól. Ennek módjáról a Távollevők között kötött szerződésekről szóló, 17/1999. (II.5.) számú kormányrendelet rendelkezik. A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. A terméket eredeti, sértetlen állapotban kell a számlával együtt visszajuttatnia címünkre. A kapiga.hu kizárólag sérülésmentes, hiánytalan tartalmú és csomagolású termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat megtéríteni. Az elállási jog gyakorlása esetén a termék visszajuttatásáról a Vásárlóinknak saját költségén kell gondoskodnia és az elállás bejelentésétől számított legkésőbb 14 napon belül visszaküldeni saját költségén kapiga.hu részére. (2213 Monorierdő, Tölgyfa u. 76.) Kérjük, az elállással érintett terméket utánvétellel ne küldje vissza részünkre, mivel utánvétes csomagokat cégünk nem vesz át.
6.3 Az áru ellenértékét az elállásról való tudomásszerzést követő 14 napon belül fizetjük vissza, azzal a feltétellel, hogy a visszafizetésig a terméket vevő az kapiga.hu részére visszajuttatja. Addig az időpontig ugyanis a kapiga.hu a vételár visszafizetését visszatarthatja. A teljes vételár visszafizetése azonos fizetési móddal történik, mint ahogy a vételár a megrendeléskor kiegyenlítésre került a kapiga.hu részére, illetve igény szerint átutaljuk a vevő által megadott bankszámlára. A bankkártyás fizetésnél cégünk minden esetben az eredeti bankkártyás tranzakció visszafordítását kezdeményezi a kártyaelfogadó banknál, az elállástól számított 14 napon belül (amennyiben a termék a kapiga.hu-hoz visszaérkezett), a banknak azonban a tranzakció feldolgozására és teljesítésére a jogszabályokban megadott idő áll rendelkezésére.
6.4 Az elállásra vonatkozó igényét a vevő köteles e-mailben jelezni a kapigakft@gmail.com e-mail címre, határidőn belül.
7 Biztosítás a csomagjára
Időnként előfordul, hogy a csomagban lévő termék törötten érkezik, de mivel átvette a csomagot, így csak abban az esetben tudunk felelősséget vállalni érte, ha biztosítást köt
Csomagját gondosan becsomagoljuk, de törékeny termékek esetén, a nem rendeltetésszerű szállítás során, a terméket kár érheti! A mi felelősségünk a csomag iránt addig tart míg feladjuk, amint átveszi a megrendelését, onnantól kezdve sem a Postát, sem Webáruházunkat semmilyen kötelezettség nem terheli!
A Posta szolgáltatások Általános Szerződési Feltételeinek 9.1.2.pont 2)bekezdés e) és f) pontja szerint nem tartozik a Posta felelősséggel abban az esetben, ha a "törékeny" többletszolgáltatás kezelés igénybevétele nélkül feladott postai küldemény tartalma a külsőleg ép és sértetlen csomagolás - ideértve a tartalom előállítója által alkalmazott gyári csomagolást is - ellenére megsérül, és a sértetlen csomagolás felbontása után a zománcozott,cserépedény, vagy lakkozott tárgyaknál, valamint lepattogzási, karcolódási, nyomódási, súrlódási, horzsolási stb sérülés került megállapításra! Előfordulhat, hogy a vásárló nem nem kér biztosítást, de mi ezt felül bírálhatjuk, abban az esetben, ha nagyon sérülékeny termékekről van szó.
8 Vásárlói vélemények, reklamáció
Köszönettel fogadunk minden vásárlói visszajelzést, amit elsősorban a kapigakft@gmail.com címre várunk e-mailben. Amennyiben szolgáltatásunkkal vagy termékeinkkel kapcsolatban nem elégedett, és reklamációt szeretne eljuttatni hozzánk. Megteheti ezt e-mailben az ügyfél szolgálatunk részére eljuttatva a kapigakft@gmail.com címre. Minden panaszt kivizsgálunk és az e-mailben küldött reklamációkra igyekszünk 1 munkanapon belül írásos választ küldeni. Tájékoztatjuk Önt, hogy amennyiben nem ért egyet cégünk válaszával, melyet panaszára adtunk az alábbi hatóságokhoz fordulhat: Békéltető testületi eljárás kezdeményezéséhez az Ön lakóhelye szerinti illetőségű Békéltető Testülethez, vagy cégünk székhelye szerinti Békéltető Testülethez:
Budapesti Békéltető Testület Címe:
1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Európai Unio ingyenes online elektronikus kereskedelmi panaszkezelési felületét is használhatja (ODR Platform):
Ehhez itt tud regisztrálni.
Regisztrációt követően itt tudja online bejelenteni panaszát: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Panaszbejelentés Fogyasztóvédelmi Hatósághoz:
Budapest Főváros Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség 1052 Budapest, Városház u. 7. Postacím: 1364 Budapest, Pf.: 144.
9. Amennyiben a Szolgáltató (Kapiga Kft.) minden gondossága ellenére hibás ár kerül a web áruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő pl "0" vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Partner elállhat vásárlási szándékától!
10. A kapiga.hu törekszik a weboldalon megtalálható pontos és hiteles információk közlésére. Olykor, ezek tartalmazhatnak téves információkat: a képek tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban, egyes leírások vagy az árak előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak a gyártók által, vagy hibákat tartalmazhatnak. A weboldalon található kedvezmények, a készlet erejéig érvényesek.
Jelen ÁSZF 2016. október 24-től érvényes.